מאת: ק. פון פורסם ביום: 25 במרץ, 2012
אחרי שמאמיביי נקנו ע"י באליגם, דילהיום נקנו ע"י ביי2, וגרופר (זוכרים?) ע"י גרופון הגיעה רכישה נוספת ומעניינת מאוד.המתחרה הגדול של GetItAll,תבוא, נרכש ע"י קבוצת דפי זהב. וכך, בשליפת ארנק אחת נהפך זאפ לשחקן רציני מאוד בעולם הקניה הקבוצתית כאשר ברשותו גם אתר קופונים מכובד (Dday) וגם אתר שבדומה "גטאיטאול" מציג את כל הקופונים במקום אחד.
כל המהלכים האלה מציגים תמונה ורודה מאוד לגבי העתיד של שוק הקנייה החברתית והקופונים כאשר עוד ועוד שחקנים רציניים מעולם האינטרנט הישראלי פוזלים לכיוון ומחפשים כיצד להשתלב בעולם הרכישות האינטרנטי המתפתח הזה.
השאלה המתבקשת היא לאן "גט איט אול" הולכת ולאן היא מתכוונת להתפתח.התשובה שלנו היא כמו תמיד…חכו ותראו.בזכותכם השתנתה כל תרבות הצריכה והרכישות,הקופונים והדילים.היום לא הולכים למסעדה מבלי לבדוק קופון למסעדה, לא בודקים ספא לפני שבודקים קופונים לספא, מתי מישהו לקח את המשפחה לצימר בצפון לפני שבדק בגט איט אול קופון לצימר ב 50% הנחה ? ולכן הצוות שלנו חושב כל הזמן איך ולאן להתפתח.
הפתעות בקרוב….
Facebook Twitter Linkedin Digg

מאת: ק. פון פורסם ביום: 3 במרץ, 2012
לאן נושבות הרוחות בעולם הקופונים?הרבה שינויים התרחשו במהלך מהפכת הקופונים שנפלה על ישראל. אתרים גדולים וחזקים כמו יממה ודילהיום שהיינו בטוחים שיישארו איתנו לתמיד נבלעו ע"י דגים גדולים כמו באליגם וביי2. הצפי של כולם להצטמצמות גדולה של השוק דומה לצפי של קריסה במחירי הנדל"ן. כרגע זה לא קורה. נכון שנסגרו לא מעט אתרים אבל אין ספק שהשוק יציב והמודל הזה פשוט עובד. עם ישראל והעולם כולו אוהב את צורת הרכישה הזאת והכניסה למסעדה עם קופון כבר אינה בושה כי אם גאווה.
גם התחומים בהם אתרים כמו באליגם,ביי2 וביג דיל התרחבו ואם פעם היינו מקבלים בעיקר הצעות לרכישה של קופון למסעדה או ספא היום כל אחד מהאתרים הללו נהפך למיני קניון ואפשר לרכוש בו מוצרים לילדים,לבית,לבילויים ועוד.
השאלה הגדולה היא לאן יתפתחו השחקנים הגדולים בשוק. האם הם יחברו לגופי אינטרנט גדולים ויהפכו לאתר קניות באינטרנט בדומה לוואלה שופס?האם ההגמוניה של וואלה שופס בשוק הקניות באינטרנט תיפגע ונראה אתרים כמו באליגם מחפשים שיתופי פעולה עם גופים כמו הדקה ה90 ומנסים להפר את ההגמוניה הזאת?ומה יעשו גרופון עם הכח האדיר שעומד מאחוריהם והכח האדיר שצברו בשוק הקופונים?האם כל הגוף הזה ינוע לכיוון אחד או כל שלוחה בכל מדינה תתפתח בכיוון שלה. אין ספק ששוק הקופונים מעניין גם ברמה המקומית וגם ברמה העולמית ואנחנו נהיה כאן כדי לעקוב.
Facebook Twitter Linkedin Digg

מאת: ק. פון פורסם ביום: 18 בפברואר, 2012
עולם הקופונים עבר לאחרונה כמה דרמות שמיקדו את תשומת הלב התקשורתית אליו. ההאקר הסעודי שהפחיד קצת את קהל הגולשים הישראלי עורר סערה קטנה בביצה שלנו במיוחד שפרטי הרוכשים של שני אתרי קנייה חברתית נחשפו. כמו כן, אתר "כןזהזול" הופיע בתקשורת בהקשרים לא נעימים אבל קשה שלא לראות איך השוק לאט לאט מתייצב לו ונהפך לשוק יציב עם גופים רציניים שנותנים שירות טוב ואיכותי וצוברים נסיון עם כל יום שעובר.
קשה שלא להתרשם מההצעות שהאתרים הגדולים, ביי2, באליגם, גרופון, וואלה שופס והאחרים מביאים לקהל שוחרי הקופונים וגם אתרים כמו בסטורס,יומיומי, סקופון ואחרים מצליחים להבליח עם מבצעים שמצליחים לכולנו לרכוש מידי פעם מוצרים שעוזרים לנו להתמודד עם יוקר המחיה הבלתי נסבל הקיים בארץ.
ואני דווקא חושב שכל הנושא הזה של קנייה חברתית מאוד עודד את המחאה והצליח להבהיר לכולנו עד כמה המחירים שאנחנו משלמים על דברים מסויימים מופקעים. הרי גילינו פתאום שהמון מסעדות ישמחו לארח אותנו ב50 אחוז הנחה, והמון מעדניות ישמחו לתת לנו מוצרים בהנחה של 50 אחוז וזה פקח לנו את העיניים עד כמה עושקים פה את הצרכן הסופי ועד כמה המחירים יכולים לרדת ועדיין לפרנס את היצרנים בכבוד.
אם אפשר להגיד משהו בביטחון לאחר הפריצה של כל אתרי הקנייה החברתית האלו לעולם שצורת הרכישה הזאת היא תקפה והוכחה כעובדת והיא עתידה להישאר איתנו לזמן רב.
Facebook Twitter Linkedin Digg

תגיות: , ,

מאת: ק. פון פורסם ביום: 10 בינואר, 2012

2011 חלפה פרחה לה ובמהלכה כולנו הטמענו שמסתובבים אתרים כמו ביי2,באליגם וגרופון שבעזרתם החיים שלנו יכולים להיהפך לקצת זולים יותר. נכון שאף אחד מאיתנו לא נהיה פתאום עשיר מהטרנד הזה אבל היה נעים להיזכר שמסעדת קולומבוס עדיין בחיים ושמדיקל הילינג ספא עדיין מורידים שיער מכל מיני מקומות אינטימיים בגוף.

אם ב2009 מישהו היה אומר לי שאני אכנס למסעדת יוקרה עם חתיכת נייר ואשלם איתה לא הייתי מבין על מה הוא מדבר. בעצם, אם מישהו היה אומר לי שאכנס בכלל למסעדת יוקרה לא הייתי מאמין לו. אבל הקופונים, פרט לעובדה שגרמו למדפסות שלנו להתקלקל משימוש מוגבר חשפו אותנו לבתי עסק שלא היינו נחשפים אליהם בחיים אילולא כל הטרנד הזה של הקופונים.
לא מאמין שהייתי אוכל בקורדליה, לא הייתי יודע שיש עדן טבע מרקט ליד מגדלי יו ובמקום הערבים החביבים שבילית בסאקורה,קיטשןמרקט ואפילו הארוחה המטורפת בפושקין היו מוחלפות בעוד ערב מול הטלוויזיה או בפלאפל השכונתי. סביר להניח שגם עור הפנים והרגליים שלי היה מוזנח הרבה יותר אילולא GetItAll היו מציגים לי את כל העסקאות האלה.
אז הפלא ופלא, למרות שהתחלתי להסתובב בעיר עם ניירות שמקנים לי 50 אחוז הנחה המינוס בבנק גדל וכל הכסף שהיה אמור להיחסך טמון בבטן שלי ובעור הפנים המבהיק שלי. אז לרגל סיום השנה, החלטתי לפתוח את הבלוג הזה ולנסות לכתוב על החוויות שמתרחשות בחיי בזמן שאני מקפץ לי מקופון לקופון.

אני מקווה שתהנו מהמסע הזה שלי כמו שאני נהניתי מקופונים של 2011.

Facebook Twitter Linkedin Digg